19:00 Gegužės 17 Menų spaustuvė (Juodoji salė)

„Roubignoles“

Mariedl (Belgija)
N-14

Choreografija, idėja, atlikimas: Anne-Laure Lamarque ir Emilie Maquest
Scenografija: Sophie Carlier, Claire Farah
Kostiumai: Emilie Jonet
Šviesos: Giacomo Gorini
Garsas: Gilles Mortiaux
Dramaturgija: Diane Fourdrignier
Choreografo asistentas: Jacob Ingram-Dodd
Perukai ir makiažas: Jean-Biche
Režisieriaus asistentas: Virginie Mopin
Produkcija ir meniniai patarėjai: Mariedl: Coline Struyf ir Selma Alaoui
Koprodukcija: „Les Brigittines“ padedant Valonijos-Briuselio federacijos teatro departamentui, Kultūriniam miško centrui (Belgija) ir Anžė nacionaliniam šokio choreografijos centrui (Prancūzija)

Premjera: 2015 m.
Trukmė: 50 min.

„Roubignoles“ – visa griaunantis intymumo ir moters identiteto tyrinėjimas. Tai tarsi geriausia laboratorija eksperimentuoti su mitais ir juos pasukti kita linkme. Burleskos kabaretas su savo kodais, maniera, spalvomis ir potencialia pajuoka. Tarsi smalsumo salė, kurioje du senoviniai padarai – pusiau moterys, pusiau žvėrys, tikros asmenybės ar mitologiniai charakteriai – buvo užrakinti metų metus tam, kad kiekvieną naktį rodytų visą griaunančias ir surrealias linksmybes. Išsivaduotų iš kiautų, apsinuogintų nuo klišių…

Vienas pagrindinių šio kūrinio tyrimų objektų – abejojimas socialiniu kūnu. Kaip kultūrinių ir socialinių įpročių uždusintas kūnas gali būti demoralizuotas? Mes labiau domimės „buvimo“ ir „tapimo“ būsenomis, nei tuo, ko iš mūsų tikisi.

Yra gera eiti prieš socialinius suvaržymus, todėl tyrinėjame hibridines kūno formas, pateikiame bendrą žmogaus atspindį. Ir net jei esame dvi jaunos moterys, kurios mėgsta grožio standartus, parodome, kad kiekviena mūsų viduje gyvena su senomis moterimis, kariais, kūdikiais, gyvūnais, raganomis, mutantais, nesutramdytais ir nesutramdomais kūnais… Kaip galime įprastą kūną paversti kūnu, kuris neturi suvokimo, kaip persikūnys toliau ar ką jis nori pasakyti? Moteriškumo tapatybės, seksualumo, lyties sąvokos – tai problemos, kurios brėžia kryptį mūsų tyrimui. Prie visko dar pridedame privatumo savoką, kuri klausia, kaip išlikti savimi beieškant ryšių su kitais žmonėmis ir pasauliu.

„Mariedl“ – belgų teatro trupė, kuri drauge kuria jau aštuonerius metus. Scenos režisierės Selma Alaoui ir Coline Struyf bei aktorė Emilie Maquest yra ir grupės įkūrėjos. Nuo 2007 m. jos dirbo kartu, kad išreikštų savo meniškus ir estetiškus pasirinkimus.

Anne-Laure Lamarque yra šokėja, pavaduojanti choreografė ir etnoscenologė. Ji mokėsi šiuolaikinio šokio su Claude Magne. Taip pat treniravosi butho (japonų šokio technikos) su „Daïrakudakan“ trupe, Yoshito Ohno, Ko Murobushi, Carlotta Ikeda ir Richardu Cayre. 2009 m. šokėja pasirodė C. Ikedos spektaklyje „Uchuu Cabaret“ ir prisijungė prie R. Cayre vadovaujamos trupės „Line Desire“. Nuo 2010 m. ji buvo atsakinga už butho dirbtuvių organizavimą Prancūzijoje ir Belgijoje.

Emilie Marquest yra viena trupės įkūrėjų. 2008 m. ji laimėjo „Geriausios pradedančios moters aktorės“ apdovanojimą už pasirodymą „Anti-Climax“. Kaip aktorė ji dirbo su daug režisierių: Micheliu Dezoteux, Isabelle Pousseur, Selma Alaoui ir kitais. Aštuonerius metus mokėsi Feldenkraiso metodo ir ieškojo būdo, kaip per judesius kuo tiksliau išreikšti jausmus.